lørdag 1. desember 2007

Advent i Lima


Da har det altså blitt desember. Advent. Kanskje den tida det blir mest vanskelig å være borte fra hjemmet og familien. Min plan A var egentlig å overse hele advents- og juletida dette året, men merker at jeg allerede før adventstida har starta at jeg begynner å savne den norske(?) sjokoladekalenderen og pakkekalenderen på veggen hjemme. Derfor tok Therese og jeg det første steget for å lage vår egen adventstid her i Lima. På med julemusikken og fram meg fargeblyantene. Resultatet ble vår egen julekalender. Kan ikke si at savnet etter norsk advent og jul ble mindre, men med pakkekalender, 3 nøtter til Askepott og julekrybbe skal det nok bli jul i Lima og:-) Må også ærlig innrømme at det ligger et lite snev av nysgjerrighet for hvordan jula i Peru feires.

Selv om det blir vanskelig å være borte fra familie i jula(og for så vidt ellers og) merker jeg at jeg begynner å bli glad i jentene, og at jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dem. Må innrømme at november har vært en tung måned, men nå sier jo også de fleste at den andre måneden er den verste når man reiser utenlands, så ser lyst på det. Merker allerede nå at ting begynner å bli bedre. Begynner å bli kjent med rutiner, jentene og hva vi skal gjøre(selv om jeg fremdeles sliter med å finne ut det noen ganger). Blir artig å feire jul på senteret!

Vil benytte anledningen til å ønske alle en flott adventstid også, nyt dagene fram til julaften!


Julekrybben med et litt for tidlig født Jesusbarn!

2 kommentarer:

Kristin sa...

Så flink du er til å skrive blogg hanna! Har du forresten en adresse borti lima der? Stor klem!

Hanna sa...

Hehe,takk! Adresse til her borti Lima ligger paa et innlegg lenger nede;)Savner deg Kristin!