søndag 14. oktober 2007

Et lite innlegg for å si hvor bildene fra forrige innlegg er fra!

(Fra øvers til venstre)

- Her er noen av oss i Strømmestifelsen. De 2 første dagene i Lima var vi her for å få litt info om Peru -historisk og politisk, og litt praktisk info.

- På stranda ved vertsfamlien min sitt strandhus(!!!) på "Tres Islas". Miguel(vertfaren), Malena(kontaktperson+datter'n), Alonso(barnebarn) og Carmen(vertsmor). Kjempekoselige:)

- Bydelen Baranco, der Lena og jeg kjøpte armebånd for "Buena Suerte"(god lykke).

- Utsikt mot Miraflores og Baranco, sinnsykt fint!

- Igjen Baranco. Det er en antikk bydel av Lima, og her står team sør-amerika(minus meg) i en Bohem-gate.

- En mann(Juán) vi kom i prat med i Miraflores. Han kom fra Cuzco, og jobba som selger. Måtte nesten ha bilde med det peruanske flagget.

- Vi reiste til et utsiktspunkt for å se på "en stupende pastor". Han stupte ned fra den den midterste tingen på bildet for penger. Veldig farlig.

- Dette her er altså den berømte "Anticucho"'en -oksehjerte. Kan jo også nevne at jeg har smakt på "Sangré de pollo"(kyllingblod). Er for så vidt greit, men blir automatisk litt ekkelt når man får vite hva det er man spiser.

- Siste bildet er fra den første dagen vi var i Miraflores. Med Malena(kontaktpersonen), mannen hennes, Thor-Håkon, Lena, Therese og Anne-Therese:)



Ellers har vi 8 denne helga hatt et lite avbrekk fra storbyen Lima, og besøkt vertsfamlien til Lena og meg sitt strandhus. Kjempefint og deilig:)



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen :-) Så gøy at du har lagt ut bilder! Godt å lese og se at dere har det bra! Håper det fortsetter sånn! Gleder meg til å høre deg snakke flytende spansk når du kommer hjem ;-) Lykke til med det! Kos deg masse! Glad i deg! God klem fra Line Johanne

Kristin sa...

Sør-afrika var litt impuls. Fant ut at jeg trenger å gjøre noe som er litt skummelt. Jeg orket ikke tenke mer på det, og bestilte bare flybillett. Løp rundt i huset og skrek høyt en god stund etterpå. Haha. Men glemte helt av lima der og da jeg, uff. Men det blir nok litt mye å reise først til SA i 6 uker og så en tur til lima og. :(
Fine bilder du har lagt ut da:D det ble jeg glad for å se. Hilser fra folka her i huset! Stor klem!

Jon sa...

Heisann, Hanna. Håper du har det bra, er blitt oppfordret til å legge igjen en hilsen her på siden din - for å ikke gjøre savnet til gamlelandet så altfor stort... Ha det fint. Helsing Fetter Jon

Miriam sa...

Koselig aa lese hva dere har opplevd. Vi var i Laos i helga. Det var en spesiell opplevelse. Kommer til aa skrive litt om det paa bloggen senere, saa du faar bare ta deg en tur innom og lese. haaper alt gaar bra med familien, varmen og jobben.

Anonym sa...

Hei lillesøster, nå har du blitt stor! ;-) håper du koste deg på bursdagen i går! sendte deg en mail, så håper du får lest den! glad i deg! :-* skal hilse fra resten av fam. :-)