lørdag 1. desember 2007

Bursdagsfeiringer!

Forrige uke var det på tide med månedens doser med bursdagsfeiringer, altså to bursdager. På torsdag hadde min kjære team-mate Therese sin 19årsdag. og på lørdag var det 1-årsdag til en av ungene på senteret.

På Therese sin bursdag var vertsfamilien min var så gjestfrie at vi fikk lov til å tilbringe natta der. Dagen hadde sine høydepunkter, og et av dem vil jeg selv si var lunsjen hos familien, som er det beste måltidet jeg har spist en måned. Til og med risen(som vi ellers spiser to ganger om dagen) var god. Så tok vi turen til Miraflores, og spiste sjokoladefondante, noe vi begge hadde gleda oss til siden forrige gang vi spiste sjokoladefandante. På kvelden var det bursdagssang og kake med noen av familiemedlemmene. Var skikkelig koselig. Så er det jo en helt fantastisk familie! (Bilde: bursdagbarnet med sjokoladefondante på Larcomar)




Bursdag nummer to var på mødresenteret. Jeremy fylte ”un añito”, altså et år. Det er en av de store feiringene her i Peru, så da ble det fest på kvelden. Det var pynta opp med ballonger og bursdagspynt, og Luz, en av jentene, hadde fått på seg Ole Brumm drakta, som de fleste barna synes var heller skummel(må nesten si meg litt enig i det). Jeremy, bursdagsbarnet selv, hadde fått på seg finstasen med hvit skjorte og dress. Vi spiste snacks, kake, middag og drakk Inca Kola(3l), som var Therese og mitt sitt bidrag til festen. Senere på kvelden (altså 7-halv 8) bød Ole Brumm opp til dansing, og hvem kan vel motstå det??


Bursdagbarnet, med moren Ruth -
klare til å spise kake:-)



Ingen fest uten dans. Jentene samla! Var utrolig koselig å være sammen

med jentene i en annen kontekst enn bare hverdagslivet..

tror et avbrekk var godt for både dem og oss!

Så, etter en vellykka bursdagsfeiring gikk alle til sengs for å gjøre seg klare til en ny dag på senteret…

Ingen kommentarer: