søndag 2. mars 2008

Sommerbilder

Litt bilder fra sommerdager i Lima:)

I februar har det vaert karneval her, har stadig faatt sporsmaalet "¿vamos a jugar carneval?"(Skal vi leke karneval?(les: vannkrig). Vi kom vanskelig gjennom en dag uten aa bli vaat. Enten det var paa vaskeriet paa senteret, eller av en vannballong som kom susende gjennom vinduet paa bussen paa vei til sykehuset. En liten demping på vannkrigen var at ledelsen på senteret nå har satt i gang vannsparingstiltak saa vi bare har vann fra 21-8, altsaa paa natta. Skal sies at det de tre siste dagene vi ikke har hatt vann paa rommene i det hele tatt.


Siste sondag i februar, det vil si siste sondag med karnevel, fylte jentene opp et hull paa plassen paa senteret med vann og bada babyene sine, seg selv og oss med vann;)

Saa maatte vi tilbake aa male veggen til Wawawasi; barnehagen her. Her maler Ruth sin del av kunstverket. Litt vanskelig med en 1 aaring hengende paa ryggen??


Det er slitsomt aa vaere tenaaringsmor.
Regnbue. Det betydde full photosession av alt og alle som var til stede!13-aarsdagen til Gloria. En av mange bursdager i februar/mars.
Hver onsdag er vi barnevakt for lille Jeremy, mens mora er paa universitetet paa kurs. Denne onsdagen passa jeg paa han alene fordi Therese har ferie. Han skreik overraskende lite til min store glede:) Shirle, meg og Ruth med vaar gode venn "lusdrepemiddel". Dreper alle lus ved kun en behandling!


In action!!

Jeg avslutter for denne gang med et bilde av to av babyene; Cielo og José Esteban, som fint har blitt plassert paa senga av modrene sine for aa bli tatt bilde av.

Naa er det bare 2 maaneder til jeg kommer tilbake til Norge. Er sykt hvor fort de siste maanedene har gaatt. Gleder meg til aa komme igjen, men gruer meg til aa reise fra jentene og barna som jeg har blitt saa glad i.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Så søtt bilde av deg og lille Jeremy :) For et søtt lite barn :)
Stor klem fra Christina S

Anonym sa...

Gøy å se litt bilder igjen. Paps

Anonym sa...

Hei Hanna =D
Ser ut som du koser deg i Peru:)Digg med sommer da!;D Savner deg....mye! mer enn mye egentlig... men jeg kom ikke på noe bedre ord :P
Klemmer fra Ingeborg =D

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.